VEM ÄR JESUS?

Kungens Port vill vara en port för "Kungen" Jesus Kristus att möta, beröra, frälsa och förvandla människor genom musik och text. Hoppas vi kan ge dig hjälp och inspiration på din väg i livet, och hjälpa dig hitta "Vägen" själv, nämligen Jesus.

Jesus, Kungarnas Kung, vill vara din bästa vän. Han vill vara allt för dig. Han är Gud. Som Guds son är Han det. Sonen är den enda vägen till Gud Fadern. Det innebär att bara genom Honom kan du lära känna Gud som har skapat dig och mig, jord och universum. I Johannes-evangeliets fjortonde kapitel säger Jesus att Han inte bara är Vägen till Gud plus Vägen att gå på här i jordelivet. Han är också Sanningen och Livet.

Ingenting är för svårt eller omöjligt för Jesus. Det liv Jesus ger varar i all evighet. Gud älskar dig mer än någon annan. Och mer än någon annan vill Han ha gemenskap med dig från och med nu och in i evigheten när du genom den fysiska döden lämnar din jordiska kropp. Han har ingen som dig och kommer aldrig att svika dig. Tala om för Jesus om du vill att han ska vara din Herre och Vän. Tacka Honom för att Han tog straffet för din synd när han plågades och dog på korset, och att Han nu är uppstånden och lever för dig på Guds tron med all makt i himmelen och på jorden.

Gud välsigne dig!